Close Qmusic

Impactvolle commercials

Adverteren | Waarom radio? | Impactvolle commercials | Branded content | Sales team

Wanneer kun je spreken van een goede radiocommercial? Hoe kun jij met jouw commercial de doelgroep in het hart raken?

Het antwoord op deze vragen en meer vind je terug in "'In tune' met de luisteraar" (PDF). Sinds 2010 voert Qmusic in samenwerking met InSites Consulting het On AIR onderzoek uit. In dit onderzoek worden diverse factoren van commercials onderzocht die de likeability en de impact van de commercial beïnvloeden, zoals lengte, stemgebruik en het inspelen op emoties. Aan de hand van analyses over meer dan 750 radiocommercials, is een groot aantal inzichten naar voren gekomen.

Pre-testen

Wij geloven dat radio maken en radiocommercials produceren een groot aantal overeenkomsten kennen. Wij inspireren je daarom graag bij het maken van goede en effectieve radiocommercials. We gaan hierin sinds kort een stapje verder. We zijn namelijk gestart met het gratis pre-testen van commercials.

De commercial wordt getest onder een representatieve groep radioluisteraars, zowel van Qmusic als andere stations. Zij gaan de commercials in de pre-tests beoordelen op belangrijke criteria, zoals: recall, likeability, relevantie, emoties en impact op kennis, houding en gedrag. Dat gebeurt in samenwerking met InSites Consulting.

De resultaten uit de pre-tests koppelen we binnen een paar dagen aan je terug, zodat je erop kunt anticiperen. Op deze manier kun je de effectiviteit van de commercial nog beter optimaliseren. Dit draagt uiteindelijk bij aan het behalen van de campagnedoelstellingen.

Wil je meer weten of zelf een commercial laten testen? Neem dan contact op met Shirley van Stappershoef of je accountmanager.



Shirley van Stappershoef

Marketing & Sales Development Executive
Telefoon: 020 797 0 525
E-mail: shirley.van.stappershoef@Qmusic.nl

 

Station Qmusic Qmusic nonstop Qmusic foute uur Qmusic hot now Qmusic christmas Playlist Berichten Kijk Volume
Maximize Minimize