Close Qmusic

Qmusic actionheader sales2018 nieuws

Nieuws

Adverteren op Qmusic | Impactvolle commercials | Branded content | Nieuws | Sales team Qmusic

  Qmusic update 24 september 2018  

Qmusic haalt Nederlandse Top 40 binnen   

De enige échte hitlijst van Nederland, die al meer dan vijftig jaar op de radio is, zal vanaf januari 2019 bij Qmusic te horen zijn. De Nederlandse Top 40 wisselt na ruim 25 jaar van radiostation.

Dave Minneboo, Zendermanager Qmusic, laat weten: "We zijn heel trots dat de moeder aller hitlijsten binnenkort op de vrijdagmiddag bij Qmusic te horen is. De Nederlandse Top 40 is een ijzersterk merk, dat naast radio ook online, op mobiel en social ongekende mogelijkheden kent."
Bovendien is het de meest relevante lijst. Minneboo: "De Top 40 is de enige échte hitlijst die de tand des tijds altijd heeft weten te doorstaan door constant te vernieuwen. Dit zetten we bij Qmusic dan ook door. De Top 40 wordt samengesteld door te kijken naar onder andere airplay op alle radiozenders en streamingcijfers. Bovendien hebben we bij Qmusic toegang tot 674.000 Q-members."

Qmusic is in Nederland het radiostation dat het best vertegenwoordigd is op social media en heeft veruit de grootste memberbase. Naast de uitzending op de radio gaat Qmusic rondom de Top 40 ook een nauwe samenwerking aan met het AD, dat net als Qmusic onderdeel is van De Persgroep.

Erik de Zwart, voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40, laat weten: "We hebben de afgelopen maanden met verschillende partijen gesprekken gevoerd. De conclusie is voor ons dat de Nederlandse Top 40 bij Qmusic het beste op haar plek is. Zowel op de radio, als door het platform dat de zender samen met het AD en de regiotitels kan bieden. We zijn klaar voor de volgende stap met de Top 40 en kijken dan ook erg uit naar deze samenwerking."

De Nederlandse Top 40 is sinds januari 1965 te horen op de radio. De eerste jaren was de lijst wekelijks te horen bij Radio Veronica en later op Radio 3. De afgelopen 25 jaar werd de Top 40 bij Radio 538 uitgezonden. Een populair onderdeel is de Alarmschijf, die hiermee ook naar Qmusic verhuist. Over de jaren presenteerden bekende dj's als Lex Harding, Erik de Zwart (de huidige voorzitter van de Top 40), Wessel van Diepen en Jeroen Nieuwenhuize de veertig grootste hits van die week. Wie de Top 40 bij Qmusic presenteert wordt later bekendgemaakt.

      

  Qmusic update 18 september 2018  

Qmusic versterkt positie tweede radiozender

Qmusic laat wederom mooie resultaten zien in de nieuwste meting van de luistercijfers. In de meetperiode juli - augustus versterkt de zender de tweede positie in het radiolandschap, binnen de belangrijke doelgroep 20 - 49 jaar.

Het marktaandeel van Qmusic kwam in deze periode uit op een 14,5%, wat het hoogste marktaandeel betekent voor de juli - augustus-meting sinds 2014. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, stijgt het aandeel met 12% in de belangrijke doelgroep 20 - 49 jaar en zelfs 19% in de doelgroep 10 jaar en ouder. Ook ten opzichte van vorige maand groeit Qmusic in beide doelgroepen.

Zendermanager Dave Minneboo: "We zijn heel tevreden met opnieuw positieve resultaten. We hebben de tweede positie weten te versterken en kunnen concluderen dat het radiospel Het Geluid onverminderd populair blijft. Daarnaast hebben we ons tijdens de warme dagen weten te onderscheiden met de Top 500 van de Zomer, waarbij luisteraars zelf de lijst van beste zomerhits samenstellen."

Top 500 van de 00’s

Qmusic staat deze week volledig in het teken van de hits uit de 00’s. Wekenlang hebben luisteraars kunnen stemmen op hun favorieten uit het jaar 2000 tot 2010 en zo is er samen een lijst samen gesteld van de 500 beste hits uit deze tijd! Qmusic dj’s wanen zich ook even terug in de tijd, zie bijvoorbeeld hier hoe Q-dj's Kai en Anne-Marie de Sims spelen. Luister nog t/m vrijdag 21 september naar de Q-top 500 van de 00’s.

Het Verjaardagsrad

Vroeger hadden we Het rad van Fortuin. Nu hebben we... Het Verjaardagsrad! Iedere werkdag maken Mattie & Marieke in de middag via Instagram stories de verjaardagsmaand voor de volgende ochtend bekend. Zijn er luisteraars in die maand jarig? Dan kunnen ze om 06.05 uur bellen met Mattie & Marieke en kans maken op het verjaardagscadeau €2.500,- én een 2 persoonsmatras van M-Line. Hieperdepiep..... Draaien maar!


  Qmusic update 01 augustus 2018  

Marktaandeel Qmusic stijgt

Qmusic behaalt in de periode mei-juni 2018 een marktaandeel van 13,8% in de doelgroep 20-49 jaar. Hiermee laat de zender een stijging zien ten opzichte van vorig jaar met 1,5%. Dit blijkt uit de recente publicatie van de luistercijfers door NLO/GfK.

Binnen de doelgroep jongvolwassenen (20-34 jaar) staat Qmusic sinds het begin van het jaar op een stevige 2e positie. Deze periode stijgt de zender met maar liefst 17% naar een marktaandeel van 17,6% in deze doelgroep. De jongvolwassen doelgroep stijgt met name sterk in de office hours en de middagspits. Tussen 09:00 en 19:00 op de weekdagen stijgt Qmusic met 20% naar een marktaandeel van 18,8%.

Het Geluid 2018

Vandaag start Qmusic met een nieuwe editie van het populairste radiospel van Nederland: Het Geluid. Dit is het vijfentwintigste geluid dat sinds de start van het spel gespeeld wordt. Het nieuwe geluid is hier te luisteren. 

In de afgelopen jaren zijn vierentwintig geluiden voorbij gekomen van alledaagse handelingen die dus veel geld waard bleken te zijn. De waarde van Het Geluid start op 2.500 euro en elke keer dat er een fout antwoord gegeven wordt, neemt de waarde toe met 100 euro. Als Het Geluid geraden wordt, start het spel opnieuw met een nieuw geluid dat weer met de waarde van 2.500 euro begint.

Sinds de vorige editie kan iedereen in de Qmusic-app meespelen met de kandidaat op de radio. Dit extra spelelement wordt geactiveerd als Het Geluid 10.000 euro waard is. Het meespelen in de app bleek vorig jaar een doorslaand succes: maar liefst 1,3 miljoen keer werd JA of NEE geraden. Als Het Geluid geraden wordt, verdelen de app-spelers die voor JA kozen een extra bedrag van 10.000 euro.

Google Assistent bij Qmusic: eerste digitale sidekick ooit

Qmusic is de eerste radiozender die de zojuist gelanceerde Google Assistent live op radio als digitale sidekick gebruikt. Daarnaast kan iedereen die gebruik maakt van de Google Assistent dingen vragen aan Qmusic. In de ochtendshow sprak dj Joost Swinkels uitvoerig met de Google Assistent.  

Zo stelde Joost de Google Assistent vragen over artiesten, zijn agenda en het nieuws van de dag. Ook vertelde Joost over de functionaliteiten die luisteraars kunnen gebruiken op hun smartphone en later de smart speaker Google Home. Zo kan iedereen vragen Qmusic aan te zetten en welk nummer er op dat moment gedraaid wordt. Ook kan de Google Assistent vertellen welke dj te horen is en welke acties er op de zender lopen.

Robert Bernink, Algemeen Directeur Qmusic, laat weten: "Innovatie, audio en behoeften van de luisteraars: allemaal redenen waarom Qmusic geïntegreerd is in de Google Assistent. Spraakgestuurde toepassingen nemen een steeds belangrijkere plek in in het dagelijks leven. Qmusic blijft zich ontwikkelen en weet hoe belangrijk het is om te zorgen dat je daar bent waar luisteraars en fans behoefte aan je hebben. Audio is bovendien onze specialiteit en de Google Assistent is volledig audio gedreven." De Google Assistent wordt de komende tijd uitgerold voor Nederlandse gebruikers. De functionaliteiten zijn ontwikkeld in samenwerking met digital agency Mirabeau.  

Bekijk de video waarin Joost met de Google Assistent praat hier.



  Qmusic update 16 juli 2018  

Maatschappelijk betrokken campagnes bij Qmusic

Bij Qmusic zijn twee nieuwe branded content-campagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Qmusic staat voor positieve energie en vanaf nu kan Nederland ook létterlijk energie krijgen van de radiozender door een samenwerking met Powerpeers. Daarnaast startte onlangs de #IkRijVoorNL-campagne om heel Nederland mobielvrij te laten rijden. Dit in samenwerking met Interpolis.

Energie van Qmusic // Powerpeers

Qmusic staat voor positieve energie. En dat wordt nu wel heel letterlijk: vanaf nu kunnen luisteraars namelijk zonne-energie afnemen van Qmusic. De radiozender heeft zonnepanelen op het dak geplaatst. Zonne-energie is een duurzame en milieuvriendelijke manier om energie op te wekken. Powerpeers is hét deelplatform om deze zelf opgewekte energie te delen en vanaf nu zal Qmusic opwekker op dit platform zijn. Q-dj Joost Swinkels gaat in deze video in gesprek met Sophie de Goeij van Powerpeers over feiten en fabels rondom zonne-energie.

Veiliger verkeer door mobielvrij rijden // Interpolis

Qmusic-dj Mattie Valk inspireert mensen om mobielvrij te rijden. Voor de campagne #IkRijVoorNL spreekt Mattie met mensen die direct of indirect bij een verkeersongeluk betrokken zijn geweest. Mattie laat weten: “Ik heb van dichtbij meegemaakt dat de gevolgen van een verkeersongeluk levenslang kunnen zijn. Het gaat niet alleen om je eigen veiligheid, maar ook om die van anderen. Dat appje kan echt wel even wachten als je stilstaat bij wat er kan gebeuren in één kort moment.” De AutoModus app is een app om de verkeersveiligheid te verhogen door mobielvrij te rijden. Elke 100 kilometer die je rijdt in AutoModus levert 1 euro op. Het totale bedrag dat alle AutoModus-gebruikers sparen gaat naar burgerinitiatieven die het verkeer in Nederland veiliger maken. De campagne is een samenwerking van Interpolis met Qmusic, AD.nl en Indebuurt.nl. 


 Qmusic update21 juni 2018 

Marieke Elsinga naar ochtendshow op Qmusic: Mattie & Marieke

Multitalent Marieke Elsinga gaat naast haar werk bij RTL, waar zij onlangs een nieuw contract tekende, aan de slag bij Qmusic. Dit maakte RTL Boulevard zojuist bekend. Vanaf dit najaar maakt ze samen met Mattie Valk de nieuwe ochtendshow: Mattie & Marieke.

Zendermanager Dave Minneboo is verheugd met de komst van Marieke: “Marieke is niet alleen een sterke televisiepersoonlijkheid, maar ook iemand met een grote liefde en passie voor radiomaken. Ze weet als geen ander hoe ze mensen kan verbinden. We zijn heel blij dat ze bij ons de ochtendshow gaat doen.”

Marieke zelf laat weten: “Het radiomaken is altijd blijven kriebelen en ik vind het dus ook fantastisch dat ik mijn werk bij Qmusic kan combineren met mijn werk voor RTL. Ik heb heel veel zin om de show met Mattie te gaan maken, we hebben altijd al een goede klik gehad en wat is er nou leuker dan samen elke dag Nederland wakker maken?!”

Marieke startte haar carrière als radio-dj toen zij in 2013 tot winnaar uitgeroepen werd van het Q-college, het interne opleidingstraject van Qmusic. Daarop kreeg ze verschillende programma’s bij de zender, voordat ze in 2016 de overstap naar televisie maakte en achtereenvolgens bij RTL Late Night en RTL Boulevard aan de slag ging. In 2017 ontving ze de prestigieuze Televizier Talent Award.

Igmar Felicia heeft eerder aangegeven een andere plek te ambiëren binnen de programmering. Hij krijgt zijn eigen programma in de vooravond. Dit geeft hem ook de ruimte om zijn online en tv ambities verder te ontplooien. Fien Vermeulen zal het nieuws verzorgen in de nieuwe middagshow met Domien Verschuuren. Qmusic deelt binnenkort een update van de volledige programmering.


 Qmusic update20 juni 2018 

Domien Verschuuren stapt over naar Qmusic

Radio-dj Domien Verschuuren stapt over van 3FM naar Qmusic. De 30-jarige dj zal bij Qmusic de middagshow voor zijn rekening nemen. Wanneer Domien precies start, wordt later bekend.

Dave Minneboo, Zendermanager bij Qmusic laat weten: “Met Domien halen we een van de grootste radiotalenten van Nederland in huis. Domien is al van jongs af aan met radio bezig en staat goed in contact met zijn luisteraars, iets wat we bij Qmusic hoog in het vaandel hebben staan.” Domien laat weten: "Ik ben 3FM en BNNVARA waanzinnig dankbaar voor alle jaren dat ik er radio heb gemaakt en met fantastische mensen heb mogen samenwerken. Voor mij is dit het moment om een nieuwe stap te maken en ik ben er trots op die met Qmusic te zetten. Een programma in de middagspits is al lange tijd mijn wens en ik heb zin om dit met frisse energie te gaan doen!" Domien Verschuuren (30) is al vanaf kinds af aan een bevlogen radiomaker. Sinds 2006 is hij te horen bij 3FM, waar hij verschillende shows voor zijn rekening nam. In 2007 sleepte hij de Marconi Award In 2014 maakte hij zijn debuut in het Glazen Huis voor 3FM Serious Request. Eind 2016 volgde hij Giel Beelen na zijn vertrek op in de ochtend, waar hij nu te horen is tussen 06.00 en 09.00 uur. Tot de komst van Domien zal Stephan Bouwman te horen zijn in het middagtijdslot. Minneboo: “Stephan is een groot allround talent, met wie we graag verder bouwen aan de toekomst. We zullen binnenkort meer bekendmaken over zijn nieuwe rol binnen Qmusic.”

Marktaandeel Qmusic stijgt

Qmusic behaalt in de periode april-mei 2018 een marktaandeel van 13,8% in de doelgroep 20-49 jaar. Hiermee laat de zender een stijging zien in vergelijking tot de meetperiode ervoor van 3%. Dit blijkt uit de recente publicatie van de luistercijfers door NLO/GfK.

Binnen de doelgroep jongvolwassen vrouwen (20-34 jaar) is Qmusic sinds begin dit jaar marktleider. In deze laatste meting behaalt de zender een marktaandeel van 22,0%. Met name de ochtendshow met Mattie, Fien en Igmar is populair bij deze doelgroep. Ten opzichte van de vorige periode stijgt het marktaandeel met 12% naar een aandeel van 23,3%. Daarmee is de ochtendshow van Qmusic marktleider.


De Foute Stemweek

Het Foute Uur is dagelijks een uur lang feest. Tel daar een paar uur per dag bovenop en het dak gaat er helemaal af. Vermenigvuldig dat met 5 dagen en het is gegarandeerd het grootste radiofeest van het jaar: de Top 500 van het Foute Uur! Dit jaar te horen van 25 juni t/m 29 juni. Ons motto voor de maand juni: 'Schaamteloos goed wat fout met je doet!' Dus leg je foute pakkie vast klaar, smeer die keel, oefen de lekkere meezingers, maar vooral... Stem hier op jouw favorieten!

Met Igmar als Rode Duivel naar het WK

Het WK is in volle gang maar helaas voor ons geen Oranjekoorts dit jaar. Igmar bedacht een alternatief: hij support de Rode Duivels dit WK! Vorige week ging de ochtendshow op zoek naar de ultieme Rode Duivel d.m.v. challenges en afgelopen vrijdag heeft Renate gewonnen en gaat als Rode Duivel met Igmar naar Rusland! Zie hier alle challenges terug.


 Qmusic update29 mei 2018 

Marktaandeel Qmusic stijgt

Qmusic behaalt in de periode maart-april 2018 een marktaandeel van 13,4% in de doelgroep 20-49 jaar. Hiermee laat de zender een stijging zien in vergelijking tot de meetperiode ervoor van 4%. Dit blijkt uit de recente publicatie van de luistercijfers door NLO/GfK.

In bijna alle leeftijdsgroepen is een duidelijke stijging te zien ten opzichte van de vorige meetperiode. Bij de millenials (16-34 jaar) zien we een sterke stijging van het marktaandeel (+7%) en neemt de zender met een aandeel van 18,2% een 2e positie in. Bij de 25-54 jarigen is de stijging 6% ten opzichte van de vorige periode. Ook bij de “ouderen” tussen de 50 en 64 jaar zien we de cijfers stijgen (+10%). Tot slot de doelgroep de jongvolwassen vrouwen (20-34 jaar). Sinds begin van het jaar is Qmusic marktleider binnen deze doelgroep. In de laatste meting behaalde de zender een marktaandeel van 21,9%, een procentuele stijging van 7% t.o.v. februari-maart.

Linde (21) uit Alkmaar is De Uitverkorene en wint 10.000 euro

Linde (21) uit Alkmaar is De Uitverkorene van Qmusic. Na een zoektocht van 15 dagen meldde zij zich bij de radiozender. Ze was vooraf als winnaar geselecteerd en ontvangt door haar telefoontje 10.000 euro belastingvrij.

Stephan Bouwman kreeg de 21-jarige Linde in zijn middagshow aan de telefoon en voerde haar gegevens in. Ze bleek De Uitverkorene te zijn. Linde was direct uitzinnig: "O, wat leuk! Ik tril helemaal. Wat gaaf!" riep ze. Ze weet al wat ze met het geldbedrag gaat doen: “Ik ga een mooie reis maken, ik denk naar Australië. Dat trekt me al heel lang.”

Door de naam van De Uitverkorene door te geven in de Qmusic app kon een extra bedrag van 1.000 euro belastingvrij gewonnen worden. In totaal hebben zeven mensen Linde als De Uitverkorene juist doorgegeven. Eén van die zeven personen ontvangt door loting de 1.000 euro.

De Uitverkorene is het nieuwste radiospel van Qmusic, waarbij de winnaar al van tevoren vast stond. Een privédetective heeft Linde geheel willekeurig geselecteerd uit alle Nederlanders. Door middel van hints op de radio werd langzamerhand steeds meer duidelijk over de identiteit van De Uitverkorene. Zie hier de video hoe Linde De Uitverkorene werd. 

Tariefkaart Q3 2018

Klik hier voor de tarieven van Q3. 


 Qmusic update25 april 2018 

Qmusic 2e zender op bereik

Gemiddeld bereikte Qmusic in de periode februari-maart 2018 een ruime 1,3 miljoen personen in de leeftijd van 20-49 jaar. Dit blijkt uit de recente publicatie van de luistercijfers door NLO/GfK. Hiermee neemt de zender de 2e positie in.

Het marktaandeel 20-49 jaar komt in deze periode uit op 12,9%. Dit is gelijk aan de voorgaande meetperiode.

In de doelgroep jong volwassenen (20-34 jaar) is Qmusic de 2e zender met een marktaandeel van 17,3% (+7% t.o.v. de vorige periode). De middagshow scoort goed bij deze doelgroep en is zelfs marktleider met een aandeel van 16,8%.

Q-top 500 van de 10's

De beste muziek van 2010 tot nu. Dat hoor je in de Q-top 500 van de 10's. De vijfde editie van deze lijst hoor je van maandag 30 april tot en met vrijdag 4 mei.

Maar om de beste muziek op een rij te zetten, hebben we de hulp nodig van alle luisteraars. Van vrijdag 13 april tot en met donderdag 26 april (17.00) kun je stemmen op alle hits van de afgelopen 8 jaar. Zo maken we samen de Top 500 van de 10's! 

Geef hier je favorieten door. 

Wouter Smit wint Q-world tour 2018

Na twee weken spelen mag Wouter Smit uit Enschede zich de winnaar noemen van de Q-world tour 2018. De 19-jarige student gaat samen een goede vriend achtereenvolgens naar Bruno Mars in Hong Kong, Sam Smith in Lissabon, Ed Sheeran in Dublin, Katy Perry in Keulen, Harry Styles in Santiago (Chili), Justin Timberlake in Dallas, P!NK in Los Angeles, Taylor Swift in Chicago om in Melbourne te eindigen bij Niall Horan. Naast deze negen optredens gaan ze o.a. ook langs de set van Game of Thrones en in een luchtballon boven Melbourne. 

Zie hier het filmpje waarin Wouter de Q-World Tour wint.

Rick Brandsteder presenteert Temptation Weiland

Niemand minder dan Rick Brandsteder presenteert de eenmalige uitzending van 'Temptation Weiland' bij Qmusic, waarin onder anderen Mattie, Fien en Igmar de sensuele verleidingen van het Hollandse platteland moeten weerstaan.

Het exotische Ter Apel is het decor van de ultieme relatietest. Vier stellen, onder wie Joost en Hila en Fien en Igmar, hebben allemaal zo hun eigen redenen om de dampende mesthopen tegemoet te treden. 

Zie hier de parodie 'Temptation Weiland'. 


 Qmusic update03 april 2018 

Zaterdageditie Foute Party uitverkocht

Met nog ruim drie maanden te gaan is de zaterdageditie van de Foute Party volledig uitverkocht. Op zaterdag 30 juni verwelkomen onder anderen Peter Andre, Toy-Box, DJ Paul Elstak en de Q-dj's maar liefst 20.000 foute feestgangers in de Brabanthallen. Dit zijn nog niet alle artiesten die langskomen, de andere artiesten worden komende maanden onthuld. Er zijn enkel nog kaarten voor vrijdag 29 juni beschikbaar.

De Foute Party begon ooit als een klein feest bij Qmusic en is sinds de start in de Brabanthallen in 2008 uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerend fenomeen met foute acts van wereldformaat. Afgelopen jaar verwelkomde de Foute Party maar liefst 40.000 bezoekers. Dit jaar vindt het feest plaats op vrijdag 29 en zaterdag 30 juni. Tot nu toe is al een recordaantal kaarten verkocht. Zie hier de aftermovie van vorig jaar. 

Annemarie Vink gestart als Projectmanager Branded Content

Annemarie heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan bij o.a. Talpa Radio waar ze als Concept Producer verantwoordelijk was voor de coördinatie van branded content campagnes. Naast sparringpartner van de creatieven en accountmanagers was zij ook direct aanspreekpunt voor klant en mediabureau.

Annemarie: ‘Ik kijk erg uit naar deze nieuwe uitdaging bij Qmusic. Samen met mijn collega’s hoop ik veel mooie en impactvolle Branded Content campagnes op te gaan zetten met adverteerders’.


 Qmusic update26 maart 2018 

Geen Goede maar Foute Vrijdag!


Zoals ieder jaar is Goede Vrijdag bij Qmusic een Foute Vrijdag! Op vrijdag 30 maart lijkt er geen einde te komen aan het Foute Uur, want vanaf 09.00 uur hoor je voor de rest van de dag alleen maar foute muziek op Qmusic. Op Qmusic.nl en in de Qmusic app bepaalt de luisteraar welke nummers er op Foute Vrijdag gedraaid worden. Hoe fouter, hoe beter.

You Make Us Dirty

Er is bijna geen challenge die Joost en Hila niet met elkaar aangegaan zijn. Maar nu gaan ze de strijdbijl even begraven. Ze ruilen het moddergooien letterlijk in om samen de modderige uitdaging aan te gaan: Mud Masters 2018! En dat doen ze het liefst niet alleen, luisteraars kunnen zich opgeven én vrienden voor de challenge uitnodigen. Zo maken ze als team kans om op 21 april samen met Joost en Hila mee te doen aan de Mud Masters 2018. Zie hier de aanmeldpagina en de video.

Marktaandeel en bereik Qmusic stijgt

Qmusic behaalt in de periode januari-februari 2018 een marktaandeel van 12,9% op de doelgroep 20-49 jaar. Hiermee laat de zender een stijging zien in vergelijking tot de meetperiode ervoor +13%. Dit blijkt uit de recente publicatie van de luistercijfers door NLO/GfK. Ook het bereik in de brede doelgroep stijgt met 10% naar ruim 1,5 miljoen. Hiermee neemt Qmusic de 2e positie in.


 Qmusic update08 maart 2018 

Qmusic introduceert als eerste Programmatic FM

Vanaf vandaag is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de individuele online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar bijvoorbeeld de ochtendshow van Mattie, Fien & Igmar luistert, kan individueel worden bereikt. Qmusic biedt adverteerders als eerste FM zender in Nederland de diverse targeting mogelijkheden aan.

Geo-targeting, dynamic creatives en programmatic buying is nu dus ook onder andere mogelijk bij de online luisteraars van Qmusic. De zender doet dit in samenwerking met The Media Exchange, een onafhankelijk trading platform voor reclamezendtijd voor online radio. Qmusic en The Media Echange hebben hiermee de primeur in Nederland.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: “Radio wordt door steeds meer luisteraars via digitale platformen beluisterd. Met Programmatic FM bieden wij adverteerders nu ook de mogelijkheid om deze groep op diverse manieren te targeten. Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.’’

Qmusic gaat hiermee nog een stap verder in het optimaliseren van campagneresultaten van adverteerders. Eerder kwam de zender al met geo-targeting en het gratis pre-testen van commercials. Dit alles staat in lijn met de 'customer centricity'-filosofie, waarbij de luisteraar en relaties centraal staan. Dit uit zich ook in de pay-off 'You Make Us Q'.


 Qmusic update26 februari 2018 

Keeping up with Korea

De Olympische Winterspelen in PyeongChang zijn net afgelopen en Nederland heeft maar liefst 20 medailles binnengesleept. Daarmee staat Nederland op plek 5 op de medaillespiegel.

Al jaren is Qmusic trotse mediapartner van team Justlease.nl, ‘schaats-hofleverancier’ van Team NL. Mattie heeft de afgelopen jaren team Justlease.nl op alle mogelijke vormen gesupport in hun voorbereiding op de Olympische Winterspelen. Zo trainde Mattie op verzoek van langebaanschaatser Antoinette de Jong een week lang mee met het Olympische trainingsschema van Team Justlease.nl met toppers als o.a. Ireen Wüst en Jan Blokhuijsen. Uiteraard kon Mattie natuurlijk niet ontbreken in Korea en moedigde hij Team NL met de schaatsers van Justlease.nl aan. Samen met AD.nl deed hij verslag in 'Keeping up with Korea'.

Zo sprak hij daar o.a. Goudwinnares Carlijn Achtereekte, de vrouw achter Jan Blokhuijsen, Roel van Velzen die alle winnaars huldigt in het Holland Heineken House, ging hij naar de kapper met Antoinette en sprak hij haar trotse moeder. Ook werd er samen met Filemon Wesselink Koreaanse delicatessen geproefd. 

Alle videos van 'Keeping Up With Korea' kun je hier terug zien of via de AD.nl

Michiel van der Valk Creative Director bij Qmusic

Hij vormt samen met Project Manager Hanne Wegdam en andere Creative Director Joost van den Brink de nieuw gevormde Concept-afdeling 'Vibe'. 

Van der Valk was de afgelopen drie jaar werkzaam als Creative Manager bij Talpa Radio. Hij was binnen de afdeling Concepts verantwoordelijk voor strategische concepten voor de vier radiozenders en sleepte daarmee verschillende prijzen in de wacht, waaronder een SpinAward, San Accent en een Best Branded Content Award.

Qmusic marktleider onder jong volwassen vrouwen

Qmusic behaalt een marktaandeel van 16,7% binnen de doelgroep vrouwen 20-34 jaar. Daarmee is de zender marktleider in deze doelgroep. Dit blijkt uit de publicatie van NLO/Gfk over de periode december 2017-januari 2018. Deze vrouwen luisteren gemiddeld 2,5 uur naar de zender per dag. Met name in de ochtendspits luistert de bereikte doelgroep langer naar de zender (index 110 ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder).

Tariefkaart Q2 2018

Klik hier voor de tarieven van Q2. 


 Qmusic update23 januari 2018 

Qmusic 2e zender in 2017

Met de publicatie van de november-december 2017 cijfers door NLO/Gfk, zijn de cijfers over heel 2017 compleet. Qmusic behaalt in 2017 een gemiddeld marktaandeel van 13,7% (ma-zo 06-24 uur, 20-49 jaar) en heeft daarmee een stevige 2e positie.

Niet alleen over het brede tijdvak maandag-zondag 06.00-24.00 uur is Qmusic de 2e zender, ook in de ochtend, middag, avond en het weekend staat de zender op een stevige 2e positie.

De Doofpot

Qmusic-luisteraars maken heel januari elke werkdag kans op € 2018 belastingvrij door te raden of een geheim uit De Doofpot van Mattie, Fien of Igmar is. Elke dag trekt het ochtendshow-trio een geheim uit De Doofpot en luisteraars hebben vanaf dat moment tot de volgende ochtend om in de app te raden van wie het geheim is. Mattie, Fien en Igmar willen zo het nieuwe jaar met een schone lei beginnen, zonder geheimen.

Zo onthulde Mattie maandagochtend dat hij botox heeft gebruikt. Zie hier de video.

Rosanne Brandjes nieuwe Accountmanager

Vanaf 2 januari is Rosanne Brandjes begonnen als Accountmanager bij Qmusic.

Rosanne: 'Tijdens mijn studie kwam ik al in aanmerking met het prachtige medium radio en deze liefde is altijd gebleven. Qmusic is een zender die mij verblijd en positiviteit uitstraalt.

Ik heb dan ook ontzettend veel zin om mijn kennis en ambities in te zetten bij deze nieuwe uitdaging binnen Q!'


 Qmusic update11 januari 2018 

Dave Minneboo aan de slag als Zendermanager bij Qmusic

Dave Minneboo gaat vanaf dit najaar aan de slag bij Qmusic. Hij zal als Zendermanager verantwoordelijk worden voor de dagelijkse leiding van het programmateam en neemt vanuit die rol zitting in de directie.

Dave Minneboo laat weten: “Na 18 jaar ben ik toe aan een nieuwe stap in mijn carrière en ik ben blij dat ik deze heb gevonden bij Qmusic. De gesprekken die ik er onlangs heb gevoerd, heb ik als erg prettig ervaren. Er zit een ambitieus team met een grote passie voor radio en ik kan niet wachten om met deze bevlogen dj’s en radiomakers aan de slag te gaan.”

Algemeen Directeur Robert Bernink verheugt zich op de komst van Minneboo en laat weten: “Dave is een radioman in hart en nieren met een indrukwekkende staat van dienst. De afgelopen jaren hebben we met Qmusic de nummer twee-positie weten te veroveren binnen de doelgroep*. Met de aanstelling van Dave is ons programmateam compleet en zijn we klaar om de volgende stap in onze ambitie te realiseren.”

Iwan Reuvekamp blijft als overkoepelend Programma Directeur België en Nederland verantwoordelijk voor de grote lijnen van alle drie de radiostations Qmusic Nederland, Qmusic België en Joe. Rob Ester blijft als Music & Content Director verantwoordelijk voor de muziekprogrammering.

Dave Minneboo startte zijn carrière in 2000 bij Radio 538 als Assistent Music Director en groeide daar uit tot Directeur Radio. Deze functie bekleedde hij sinds 2013. Vorige maand kondigde hij zijn vertrek aan bij de zender. 

*Bron: NLO/GfK, ma-zo, 06.00-24.00 uur, doelgroep 20-49 jaar

Q-kerstgeschenk 2017

Er is aan het eind van 2017 weer massaal meegedaan aan de kerstgeschenkactie van Qmusic ten behoeve van een 5-tal goede doelen. Stichting Haarwensen, de Nederlandse Brandwondenstichting, Stichting BIO, Proefdiervrij en de Hersenstichting zijn dit jaar geselecteerd.

Mede dankzij jouw donatie kunnen wij deze organisaties een mooie campagne op Qmusic zenden en helpen we ze al een eindje op weg in 2018! Namens alle goede doelen: Bedankt!


 

Station Qmusic Qmusic nonstop Qmusic foute uur Qmusic hot now Qmusic christmas Playlist Berichten Kijk Volume
Maximize Minimize