Topcijfers bezorgen Qmusic’s Sweet Sixteen’; Record voor Top40
01 september 2021
01 september 2021
Het is vandaag precies 16 jaar geleden dat Qmusic in Nederland haar eerste uitzenddag beleefde. Naast de verjaardag geven ook de nieuwste luistercijfers reden tot feest: de Top 40 scoort het hoogste marktaandeel sinds in ieder geval 1996 in de doelgroep 20-49 jaar: 22,7%. Zenderbreed behaalt Qmusic ook de beste juni/juli-meting ooit.
Hoogste marktaandeel binnen 20-49 jaar sinds 1999
Het marktaandeel van Qmusic komt deze luistercijfermeting uit op 20,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit betekent een stijging van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen het marktaandeel 18,6% bedroeg. Sinds 1999 heeft geen enkele radiozender in deze meetperiode zo'n hoog marktaandeel weten te behalen in de doelgroep 20-49 jaar. De Top 40 op vrijdagmiddag scoort zelfs een marktaandeel van 22,7% en heeft in ieder geval sinds 1996 niet zo goed gescoord. Van voor die tijd zijn geen cijfers voorhanden.
Marktaandeel 10+ allerhoogste score ooit behaald voor Qmusic
In de doelgroep 10+ haalt Qmusic het hoogste marktaandeel in haar bestaan en loopt de zender nog meer in op NPO Radio 2. Het marktaandeel bedraagt hier 11,9%, ten opzichte van 12,1% voor NPO Radio 2. In absoluut bereik is Qmusic wel marktleider binnen 10+: 2.793.000 luisteraars stemden per week af op de zender. Al met al is het een Sweet Sixteen voor Qmusic. Als klap op de vuurpijl werd vanochtend ook toevallig Het Geluid geraden.
Voor een optimaal resultaat, optimaliseer je zendermix
Door de grote veranderingen in marktaandelen, is het belangrijk om de zendermix van je campagne hierop aan te passen voor een optimaal resultaat. Wil je weten hoe je je campagne kan optimaliseren en welke bijdrage Qmusic kan leveren aan het succes van jouw campagne? Klik dan hier of neem contact op met je accountmanager.
Dennis (46) uit Enkhuizen heeft vanmorgen in de SuperRonde bij Mattie & Marieke Het Geluid geraden. "Ik zat te denken waar ik het meest een hekel aan heb en dat is een fietsband repareren." Met de oplossing 'een bandenlichter op een fietswiel plaatsen' won Dennis €31.900! Dennis raadt Het Geluid 'waar hij het meest een hekel aan heeft'
Het Geluid werd vanochtend geraden in de SuperRonde, waarbij drie luisteraars achter elkaar een poging mochten doen. Dennis was de eerste van de ochtend. Als Mattie en Marieke aan Dennis vragen wat hij denkt dat Het Geluid is, vertelt Dennis dat hij een ontzettende hekel heeft aan het plakken van een fietsband. "Daar gebruik je metalen beugeltjes voor om de banden te liften en die span je achter de spaken."
Prijzengeld komt Dennis goed van pas Als Marieke hem vertelt dat hij het goed heeft geraden staat Dennis perplex. "Ik word niet goed! Ik kan niet op mijn benen blijven staan. Ik weet niet wat ik moet zeggen", vertelt de kersverse winnaar. Het geld komt voor de Enkhuizenaar heel goed van pas. "Ik was gisteren nog aan de studie van mijn kinderen aan het denken. Het gaat economisch niet zo goed op dit moment en mijn relatie is een paar jaar geleden gestrand. Mijn zoon wordt wat ouder en gaat naar het voortgezet onderwijs. Op dit moment heb ik geen werk en dacht ik: hoe moet dit nou straks met ze? Dus ik denk dat het geld daar naartoe gaat."
Het Geluid gaat door Morgen start Qmusic om 07.00 uur bij Mattie en Marieke met een nieuw Geluid. Bekijk hier de oplossingsvideo en hier het winmoment met Dennis in de uitzending bij Mattie & Marieke.
MARKTINDEX OKTOBER
De marktindex voor de maand oktober is vastgesteld op 105. Dit betekent dat alle aanvragen vanaf komende maandag 6 september voor de maand oktober met die index worden verwerkt. Voor alle campagnes welke in september reeds zijn ingepland, blijft de marktindex op 100 staan.