Cromo's zeer positief beoordeeld en leiden tot actie
01 januari 2020
01 januari 2020
Commerciële promo's scoren hogere waardering en leiden tot activatie | download rapport
Sinds 2010 heeft Qmusic in het On AIR-onderzoek ruim duizend commercials getest. Het radiostation werd hierom onder andere geroemd door de jury van de AMMA Awards, waar Qmusic uitgeroepen werd tot media-exploitant van het jaar. Naast reguliere commercials, testte Qmusic ook vierenveertig commerciële promo’s, zogenoemde ‘cromo’s’. In deze cromo’s wordt promotie gemaakt voor een programma/actie en wordt de bijbehorende partner vermeld, bijvoorbeeld ‘Deze actie wordt mede mogelijk gemaakt door…’ gevolgd door de naam van een merk of adverteerder. De vierenveertig geteste cromo’s zijn ingezet bij zeer uiteenlopende campagnes op Qmusic, zoals Het Geluid, Het Verjaardagsrad van Mattie en Marieke, de Foute Party en gesponsorde hitlijsten zoals de Top 40.
Om de kracht van cromo’s te onderzoeken, hebben we de resultaten van deze cromo’s afgezet tegen die van de reguliere commercials. Enkele bevindingen zijn:
Kortom, de cromo blijkt een zeer effectief middel om luisteraars te bereiken en te enthousiasmeren voor een product of dienst.
Via deze link is het rapport met de complete onderzoeksresultaten de downloaden.
Foto: Alphacolor