Marktleider Qmusic vergroot afstand tot andere zenders
26 augustus 2020
26 augustus 2020
De afstand tussen marktleider Qmusic en de andere radiostations wordt steeds groter. In de meest recente meetperiode behaalde Qmusic een marktaandeel van 18,6% in de doelgroep 20-49 jaar.
Het is nu de vierde maand op rij dat Qmusic marktleider is in de doelgroep 20-49 jaar. In dezelfde periode vorig jaar (juni-juli '19) noteerde Qmusic een marktaandeel van 15,4%, wat toen ook al een goede score was. Nu komt daar maar liefst 21% bovenop.
Naast de commerciële doelgroep 20-49 jaar is Qmusic ook marktleider op 20-49 man, 20-49 vrouw, 20-34, 20-34 man, 20-34 vrouw en 25-54 jaar.
De forse verschuivingen in het radiolandschap hebben er toe geleid dat adverteerders de bestaande zendermix aanpassen. Wil je weten hoe je jouw campagne kan optimaliseren? Klik dan hier of neem contact op met je accountmanager.
Armin van Buuren komt naar Qmusic, waar hij het nieuwe wekelijkse programma ‘World Wide Club 20’ gaat presenteren. World Wide Club 20 is een nieuwe hitlijst met de twintig grootste wereldwijde clubhits, samengesteld in samenwerking met de Stichting Nederlandse Top 40. Daarnaast is ook zijn programma ‘A State Of Trance’ vanaf zaterdag 5 september bij ons te horen.
Armin van Buuren laat weten: “Het is altijd een droom geweest om een radioprogramma te kunnen maken waardoor ik het publiek kennis kan laten maken met de beste clubhits van het moment. Toen ik vorig jaar in the Qube stond en daarna bij de Top 40 Awards was, wist ik: dit is een leuke club! De afgelopen maanden ontstond zo het idee om samen dit nieuwe radioprogramma te lanceren, daarnaast weet ik dat Qmusic een goed honk zal zijn voor A State Of Trance. Ik heb heel veel zin om hiermee bij Qmusic aan de slag te gaan!”
Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “Armin behoeft eigenlijk geen introductie, want hij is vijf keer uitgeroepen tot beste dj van de wereld en is een van de meest succesvolle artiesten in de Nederlandse Top 40. Zijn programma A State Of Trance wordt wereldwijd beluisterd en Armin gaat bij ons wekelijks een mooie nieuwe hitlijst voor de Nederlandse luisteraars maken: World Wide Club 20. We zijn heel trots dat Armin ons dj-team komt versterken.” Armin van Buuren is in 2001 gestart met zijn programma A State Of Trance, dat inmiddels door meer dan 100 radiostations in 84 landen wordt uitgezonden naar meer dan 40 miljoen luisteraars. Van Buuren is vijf keer uitgeroepen tot beste dj van de wereld door het toonaangevende DJ Mag en is een van de vijf meest succesvolle dj’s in de Top 40.
In World Wide Club 20 bespreekt Armin vanaf 5 september elke zaterdag tussen 22.00 en 00.00 uur de beste club hits van het moment. Niet alleen wordt World Wide Club 20 dé plek voor nieuwe muziek, ook zal de show verrassen met exclusieve tracks, teruggrijpen naar oude tunes en trends vertegenwoordigen met de HOTMIX. De HOTMIX is een mix met nummers gebaseerd op een trending item van die week. Deze lijst wordt samengesteld in samenwerking met de Stichting Nederlandse Top 40. A State Of Trance is elke zaterdag van 01.00 tot 03.00 uur te horen.
Wat is jouw ultieme doel? Spelen in het eerste team van de Ajax Vrouwen? Optreden voor een volle zaal? Of toptennisser worden? Door de coronacrisis is het lastig deze doelen waar te maken. Samen met ABN AMRO zorgt Qmusic-dj Domien Verschuuren ervoor dat je jouw ambities alsnog kunt waarmaken met een sponsorpakket voor één dag.
We geven een sponsorpakket weg waarbij je voor één dag ervaart hoe is het is om een sponsor te hebben die jou helpt om je ambities waar te maken. Afgelopen maandag heeft luisteraar Rachel een dag met de Ajax vrouwen gewonnen, en gistermiddag kreeg Doranne te horen dat zij een singer-songwriter workshop krijgt van Rolf Sanchez. Vanmiddag en morgen hoor je tijdens de Q-middagshow (van 16.00 tot 19.00 uur) wie er nog meer zijn ultieme doel mag waar maken.
Annette van Hunen, communicatiemanager bij ABN AMRO laat weten: "ABN AMRO wil een positieve impact op de samenleving maken. Dit doen we als sponsor van allerlei projecten op het gebied van sport, kunst en cultuur en maatschappij. Met onze sponsorships ondersteunen we ambitie en doorzettingsvermogen. Dit doen we door bevlogen mensen op weg te helpen en de wereld nét een beetje beter te maken. Door het coronavirus zijn de tijden veranderd en loopt dat net even iets anders. Gelukkig hebben we in Qmusic een goede partner gevonden en kunnen we via de radio groot bereik realiseren en zo alsnog ambitieuze mensen onverminderd supporten bij het behalen van hun doelen."