Onderzoek: radioreclame levert 2,5 keer zoveel websitebezoek op als TVC
30 maart 2020
30 maart 2020
Qmusic heeft het directe effect van radioreclame op websitebezoek onder de loep genomen. Hiervoor heeft Qmusic de handen ineengeslagen met de onderzoeksafdeling van mediabureaus Mindshare en Greenhouse Group.
Download rapport (leestijd: 3 minuten)
Het is voor het eerst dat er zo grootschalig onderzoek gedaan is voor meerdere adverteerders en cases. In totaal is voor de vier merken Auping, Stage Entertainment, Centraal Beheer en Eneco, gezamenlijk goed voor 23 zogenoemde flights, het websitebezoek inzichtelijk gemaakt en gekeken naar het effect binnen 30 minuten na uitzending van een radio- dan wel tv-spot.
Hoewel er verschillen zijn in absolute niveaus (websitebezoek is ook zeer product/merk afhankelijk), zijn de patronen over de cases heen vergelijkbaar:
Klik hier om het volledige rapport te lezen (leestijd: 3 minuten)