Qmusic groeit al 3 jaar op rij
22 juni 2021
22 juni 2021
De luistercijfers blijven stijgen bij Qmusic. De zender noteert al 36 maanden achter elkaar een stijging ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Qmusic mag zich wederom marktleider noemen in meerdere doelgroepen.
Op alle doelgroepen in bovenstaande grafiek is Qmusic marktleider. Het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar bedraagt deze maand 19,1% en dat is de beste april/mei-score ooit voor de zender. De stijging ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar bedraagt 16% en Qmusic is de enige grote radiozender die hier een stijging doormaakt. Ook in de doelgroep 10+ neemt het marktaandeel toe, met 14% naar 11,1%. Daarnaast geldt voor de doelgroep Vrouwen 20-49 jaar dat Qmusic al 16 periodes op rij marktleider is. De Top 40 is bovendien een aparte vermelding waard. Nadat de hitlijst vorige maand een recordmarktaandeel neerzette met 21,0%, groeit het programma deze meting door naar maar liefst 21,2%.
Van alle radiozenders bereikt Qmusic de meeste luisteraars. Het hitstation bereikt gemiddeld per week 2,8 miljoen mensen, waar dit bereik vorig jaar 2,6 miljoen mensen bedroeg. Daarmee groeit het bereik van Qmusic met 8%, flink meer dan de totale radiomarkt, die 3% meer luisteraars bereikt. Bron: NLO/GfK.
Door de forse groei in marktaandeel bij diverse doelgroepen, is het belangrijk om de zendermix hierop aan te passen om een optimaal campagneresultaat te realiseren. Wil je weten welke bijdrage Qmusic kan leveren aan het succes van jouw campagne en wil je weten hoe je deze kan optimaliseren? Klik dan hier of neem contact op met je accountmanager.