Close Qmusic

Qmusic actionheader sales2018 impactcomm

Impactvolle commercials

 

Adverteren op Qmusic | Impactvolle commercials | Branded content | Nieuws | Sales team | Spot On Radio

48 + 12 

Een uur radio bestaat uit 48 minuten programma en 12 minuten commerciële zendtijd. Ons ultieme doel is de wensen van onze luisteraars centraal stellen, door 60 minuten creatieve en onderscheidende content te bieden. We willen daarin een stapje verder gaan: samen met relaties ervoor zorgen dat ook de 12 minuten reclamezendtijd zo goed mogelijk op luisteraars is afgestemd.

De afgelopen jaren hebben we bij Qmusic in samenwerking met InSites Consulting meer dan 750 radiocommercials onderzocht en hebben we inmiddels veel kennis opgebouwd over de succesfactoren van radiocommercials. Planning en creatie vormen de basis voor het succes van een commercial. Met een sterkere focus op planning, creatie en daaruit voortvloeiende likeability scoor je beter bij luisteraars, behaal je communicatiedoelstellingen en bespaar je geld. Lees meer over goede radiocommercials in ‘In tune’ met de luisteraar’.

Pre-testen

Uniek in radioland is dat wij adverteerders helpen met het gratis pre-testen van commercials. De commercial wordt getest onder een representatieve groep radioluisteraars, zowel van Qmusic als andere stations. Zij beoordelen de commercials in de pre-tests op belangrijke criteria, zoals: recall, likeability, relevantie, emoties en impact op kennis, houding en gedrag. 

De resultaten uit de pre-tests koppelen we binnen een paar dagen aan je terug, zodat je erop kunt anticiperen. Op deze manier kun je de effectiviteit van de commercial nog beter optimaliseren. Dit draagt uiteindelijk bij aan het behalen van de campagnedoelstellingen. Lees hier meer over pre-testen

On air-testen

Naast het pre-testen van commercials, testen we sinds 2010 elke maand ook commercials achteraf. Hierdoor heeft Qmusic veel kennis en inzichten opgebouwd wat werkt in een radiocommercial. 

ADCN workshops

Naast het pre-testen organiseren we in samenwerking met ADCN unieke workshops, waarin we adverteerders, AV-specialisten en creatieven inspireren en activeren om creatieve en impactvolle commercials te produceren.

Mocht je meer informatie willen over Pre-testen, On AIR of de ADCN workshop, neem dan contact op met:

ShirleyBusiness Development Manager

Onderzoek bewijst kracht van radio

In hoeverre is radio in staat om een merk en propositie te stimuleren? Qmusic en Mindshare hebben dit gezamenlijk onderzocht door middel van een deepdive op bestaande trackingdata. Het onderzoeksrapport toont aan dat radiocampagnes (ook zonder inzet van tv) zeer effectief zijn. In het document leer je onder meer hoe je met radio herkenning opbouwt en wat het effect is van een ‘rustweek’ in je campagne. 

Radio goed medium propositiecampagnes

In samenwerking met Mindshare en GroupM heeft Qmusic ook onderzoek gedaan naar het effect van de radiocampagne van de introductie van een nieuw model van een bekend automerk. Uit eerder onderzoek bleek al dat ‘stand alone’ radiocampagnes, dus zonder tv en print, zeer effectief zijn. Dit onderzoek bekrachtigt dat.

De resultaten liegen er niet om: de bekendheid van de nieuwe auto is gestegen met 65% en de bekendheid van de slogan met 47%. Om zichtbaar te zijn binnen de drukke automarkt blijkt een minimale radiodruk van 250 GRP’s per week nodig. Andere bevindingen zijn dat een effectief bereik van vijf contacten nodig is en dat een tag-on effectief is voor het realiseren van extra herkenning.